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Tópico oficial - Kagero/Oboro - 2ª Classe ninja


Dani Filth

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Mais videos de build ninpou dessa vez um Kagerou

http://www.youtube.com/watch?v=Lrgrv3WWOHc&feature=player_embedded

NOSSA ta muito bom com essa skill ae *-* , deu pra nota que as skills de kagerou/oboro tão pra aumentar o dano magico e diminuir o cast da de primeira classe, ainda bem que essa magia tem um tempo de reuso(a de diminuir o cast), pq em pvp faria um estrago *-*
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Não sei se foi só eu, mas fiquei bem decepcionado ao saber que a classe não poderá usar itens de transclasse e nem espadas...Estava realmente esperando numa classe para usar duas espadas ao mesmo tempo, porque já tem Mercenário que use duas adagas com maestria.Mas enfim... O jeito é ver se a classe ficará bacana.

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Não entendi, vc quer que o Ninpou seja ajustado para bom ou ruim ? Isso seria depois ou antes de ser Kagerou / Oboro ? . O problema da Kunai como Kagerou / Oboro era de que, se não me engano, o dano estava absurdamente alto , sem requerer muito esforço ( falo de armas cardeadas e refino das mesmas) o povo tava tirando mais de 20k de dano facil , somente com os espiritos invocados, então acho que foi necessário um ajuste =/Oras pois,eu quero que o dano ninpou AUMENTE...que o seu nerf seja retirado.Agora um Kagerou/Oboro em determinado ponto de poder tirar 20k Fácil...não é OP,em comparação com WL's da vida.Poderes de Classe 3  podem hitar 20 facilmente,depois de um certo up com a classe,Canhão tira isto...o Espiral(Ok,vai ser nerfado),tira bem mais que isto antes mesmo de RK.Se qualquer coisinha com maior poder numa classe expandida precisa de ajuste,não se deve mais jogar com expandidas...pq fica chato pras classes "Oficiais"...Se bem que eu não entendi pq precisaria de ajuste.Kamerad,um Kagerou/Oboro tem que ser equivalente a uma classe 3,20k de dano não é nada,NÃO É OP.Não mesmo,se você fozer a devida comparação com de mais classes 3.

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Muito legal, mas penso que ainda está incompleto.

Koukai

 

-Same as enten but for Earth elements, and consumes Earth Fuseki.

Eles tem algum doton no jutsu?De qualquer forma... penso que uma classe de batalha dessas parece interessante e também pode atender algumas expectativas.

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Bem fizeram a tradução das skills de K/O pós-balanceamento da classe, conforme surgirem novidades vou atualizando vcs, segue abaixo a tradução(em inglês):

 

Yamikumo

 

Max Level: 1

 

Pre-req: Shadow Slash Level 5

 

Description: Allows the caster to hide similar to Hiding skill. If this

skill is used again or caster's SP reaches 0, it will cancel the

effect. Drains certain amount of SP every few seconds.

 

 

 

Right Hand Training

 

Max Level: 5 (Passive)

 

Pre-req: None

 

Description: Reduces the right-hand penalty when dual wielding. At level

4 and 5, right-hand penalty is neutralized and the damage done

increased.

 

Level 1: 80% ATK

 

Level 2: 90% ATK

 

Level 3: 100% ATK

 

Level 4: 110% ATK

 

Level 5: 120% ATK

 

 

 

Left Hand Training

 

Max Level: 5 (Passive)

 

Pre-req: None

 

Description: Reduces the left-hand ATK penalty when dual wielding.

 

Level 1: 60% ATK

 

Level 2: 70% ATK

 

Level 3: 80% ATK

 

Level 4: 90% ATK

 

Level 5: 100% ATK

 

 

 

Jyumon Jikiri

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Yamikumo Level 1

 

Description: Joint-attack skill for Kagerou & Oboro. This skill

leaves debuff on the target for 3 seconds after

dealing damage. This skill deals additional damage on targets inflicted

with debuff. Higher caster's base level increases

the damage done.

 

Level 1: 150% ATK / 3 cell cast range

 

Level 2: 300% ATK / 4 cell cast range

 

Level 3: 450% ATK / 5 cell cast range

 

Level 4: 600% ATK / 6 cell cast range

 

Level 5: 750% ATK / 7 cell cast range

 

 

 

Setsudan

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Jyumon Jikiri Level 2

 

Description: If target is under the effect of [soul Link] buff, this

skill deals additional damage and removes the buff from the target.

Higher levels of Soul Link buff active on the target increases the

damage done.

 

Level 1: 100% ATK

 

Level 2: 200% ATK

 

Level 3: 300% ATK

 

Level 4: 400% ATK

 

Level 5: 500% ATK

 

 

 

Bakuretsu

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Throw Kunai Level 5

 

Description: Throws an explosive kunai, dealing damage to all targets in

range. Caster must have in possession of 1 Explosive Kunai in

inventory and it consumes 1 Explosive Kunai on skill use. (Explosive

Kunai cannot be equipped)

 

Level 1: 3x3 AoE / 7 cell cast range

 

Level 2: 3x3 AoE / 8 cell cast range

 

Level 3: 3x3 AoE / 9 cell cast range

 

Level 4: 3x3 AoE / 10 cell cast range

 

Level 5: 3x3 AoE / 11 cell cast range

 

 

 

Happo Kunai

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Bakuretsu Level 1

 

Description: Throws multiple kunais in all directions, dealing damage to all targets in range. Consumes 8 equipped Kunais.

 

Level 1: 9x9 AoE

 

Level 2: 9x9 AoE

 

Level 3: 9x9 AoE

 

Level 4: 9x9 AoE

 

Level 5: 11x11 AoE

 

 

 

Mucha Nage

 

Max Level: 10

 

Pre-req: Makibishi Level 3

 

Description: Powered up version of Ninja skill: [Throw Coins]. Throws up

to 100,000 zeny to deal DEF piercing, random splash damage to all

targets in range. Deals half damage to Boss monsters.

 

Level 1: 10,000 Zeny / 5,000 ~ 10,000 Random Damage

 

Level 2: 20,000 Zeny / 10,000 ~ 20,000 Random Damage

 

Level 3: 30,000 Zeny / 15,000 ~ 30,000 Random Damage

 

Level 4: 40,000 Zeny / 20,000 ~ 40,000 Random Damage

 

Level 5: 50,000 Zeny / 25,000 ~ 50,000 Random Damage

 

Level 6: 60,000 Zeny / 30,000 ~ 60,000 Random Damage

 

Level 7: 70,000 Zeny / 35,000 ~ 70,000 Random Damage

 

Level 8: 80,000 Zeny / 40,000 ~ 80,000 Random Damage

 

Level 9: 90,000 Zeny / 45,000 ~ 90,000 Random Damage

 

Level 10: 100,000 Zeny / 50,000 ~ 100,000 Random Damage

 

 

 

Huuma Ranka

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Throw Huuma Shuriken Level 5

 

Description: Throws Huuma Shuriken, dealing damage to all targets in 7x7 cell range. Higher levels of Ninja skill: [Throw Huuma Shuriken] learned by the caster (crossed out because it's redundant; you need to have learned max level of Throw Huuma Shuriken to get this skill), higher caster's level and DEX/AGI increases the damage done.

 

Level 1: 150% ATK / 9 cell cast range

 

Level 2: 300% ATK / 10 cell cast range

 

Level 3: 450% ATK / 11 cell cast range

 

Level 4: 600% ATK / 12 cell cast range

 

Level 5: 750% ATK / 13 cell cast range

 

 

 

Makibishi

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Throw Coins Level 1

 

Description: Throws extremely sharp caltrops near the caster,

immobilizing or stunning target(s) that step on it. This skill can be

used while moving at higher skill level. Higher skill level increases

the amount of caltrops dropped on cast.

 

Level 1: 3 Caltrops

 

Level 2: 4 Caltrops

 

Level 3: 5 Caltrops

 

Level 4: 6 Caltrops

 

Level 5: 7 Caltrops

 

 

 

Meikyousisui

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Ninja Mastery Level 10

 

Description: Concentrates for 10 seconds, rapidly recovering HP and SP.

Caster is immobilized while under the skill effect. During the skill

duration, caster has a certain chance to avoid damage taken from

attacks.

 

Level 1: 2% HP, 1% SP per second

 

Level 2: 4% HP, 2% SP per second

 

Level 3: 6% HP, 3% SP per second

 

Level 4: 8% HP, 4% SP per second

 

Level 5: 10% HP, 5% SP per second

 

 

 

Zanzou

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Cicada Skin Shed Level 1

 

Description: Caster creates a clone of self using

 

genjutsu. Clone has a certain amount of HP and disappears when its HP

reaches 0. Higher caster's Max SP increases the clone's Max HP.

 

Level 1: 6000 HP

 

Level 2: 9000 HP

 

Level 3: 12000 HP

 

Level 4: 15000 HP

 

Level 5: 18000 HP

 

 

 

Kyougaku

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Genwaku Level 2

 

Description: Reduces a target's stats and forcibly changes target's

appearance to a monster. Target under the effect of Kyougaku will be

unable to un-equip or switch equipments for the duration of the skill.

This skill cannot be used on friendly targets. This skill can only be

used in Siege maps.

 

Level 1: - 2~3 All stat

 

Level 2: - 4~6 All stat

 

Level 3: - 6~9 All stat

 

Level 4: - 8~12 All stat

 

Level 5: - 10~15 All stat

 

 

 

Jyusatsu

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Kyougaku Level 3

 

Description: Reduces a target's HP and inflicts Curse status. At a low

chance, causes [Coma] status on the target if it's equal or lower than

caster's base level. Cannot be used on monsters.

 

 

 

Genwaku

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Cicada Skin Shed Level 1

 

Description: Switches position with the target. Both the caster and target have a chance of being inflicted with [Chaos] status.

 

 

 

Izayoi

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Ninja Mastery Level 5

 

Description: Removes Fixed cast time of all skills and reduces Variable cast time in half. Increases caster's MATK.

 

 

 

Kahu Enten

 

Max Level: 1

 

Pre-req: None

 

Description: Summons fire aura using Fire Talisman, boosting Fire-type

ninja skills. Can summon up to 10 auras, and summoning 10 Fire auras

will endow the caster's weapon with Fire element. Consumes 1 Fire

Talisman.

 

 

 

Hyouhu Hubuki

 

Max Level: 1

 

Pre-req: None

 

Description: Summons water aura using Ice Talisman, boosting Water-type

ninja skills. Can summon up to 10 auras, and summoning 10 Water auras

will endow the caster's weapon with Water element. Consumes 1 Water

Talisman.

 

 

 

Kazehu Seiran

 

Max Level: 1

 

Pre-req: None

 

Description: Summons wind aura using Wind Talisman, boosting Wind-type

ninja skills. Can summon up to 10 auras, and summoning 10 Wind auras

will endow the caster's weapon with Wind element. Consumes 1 Wind

Talisman.

 

 

 

Dohu Koukai

 

Max Level: 1

 

Pre-req: None

 

Description: Summons earth aura using Earth Talisman, boosting caster's

ATK and DEF. Can summon up to 10 auras, and summoning 10 Earth auras

will endow the caster's weapon with Earth element. Consumes 1 Earth

Talisman.

 

 

 

Kaihou

 

Max Level: 1

 

Pre-req: Kahu Enten Level 1, Hyouhu Hubuki Level 1, Kazehu Seiran Level 1, Dohu Koukai Level 1

 

Description: Releases all summoned auras on a target to deal damage. Damage element depends on the summoned auras.

 

 

 

Zenkai

 

Max Level: 1

 

Pre-req: Kaihou Level 1, Izayoi Level 1

 

Description: Expands summoned auras on the ground, creating a barrier to inflict various status effect on targets.

 

 

 

[Fire Aura] Inflicts Burning status on all enemies in AoE and increases ATK of all targets equipped with Fire-element weapons.

 

 

 

[Water Aura] Inflicts one of Frozen / Crystallization / Freezing status

effect on all enemies in AoE and increases ATK of all targets equipped

with Water-element weapons.

 

 

 

[Wind Aura] Inflicts one of Silence / Sleep / Deep Sleep status effect

on all enemies in AoE and increases ATK of all targets equipped with

Wind-element weapons.

 

 

 

[Earth Aura] Inflicts one of Petrification / Poison status effect on all

enemies in AoE and increases ATK of all targets equipped with

Earth-element weapons.

 

 

 

Kagehumi Kagerou Exclusive

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Zanzou Level 1

 

Description: Immobilizes and detects all hidden targets in range.

 

Level 1: 5x5 AoE

 

Level 2: 7x7 AoE

 

Level 3: 9x9 AoE

 

Level 4: 11x11 AoE

 

Level 5: 13x13 AoE

 

 

 

Kyomu Kagerou Exclusive

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Kagehumi Level 2

 

Description: Disables target's ability to reflect damage for the skill

duration. Targets under the effect of this skill have a chance of having

their skill fail to activate. Consumes 1 Shadow Orb.

 

Level 1: 10 second duration

 

Level 2: 15 second duration

 

Level 3: 20 second duration

 

Level 4: 25 second duration

 

Level 5: 30 second duration

 

 

 

Kagemusya Kagerou Exclusive

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Kyomu Level 3

 

Description: Allows a target the use of [Double Attack] skill for the

the duration. Target under the effect of this skill will lose 1 SP every

second. Consumes 1 Shadow Orb.

 

Level 1: 60 seconds

 

Level 2: 90 seconds

 

Level 3: 120 seconds

 

Level 4: 150 seconds

 

Level 5: 180 seconds

 

 

 

Zangetsu Oboro Exclusive

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Genwaku Level 1

 

Description: Changes target's ATK or MATK based on target's current HP and SP.

 

Level 1: 60 seconds

 

Level 2: 75 seconds

 

Level 3: 90 seconds

 

Level 4: 105 seconds

 

Level 5: 120 seconds

 

 

 

Akaitsuki Oboro Exclusive

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Zangetsu Level 2

 

Description: Certain healing skills cast on the target affected by this

skill will be damaged instead of being healed. This skill can only be

used on monsters in field maps and enemy players in pvp/siege maps.

Cannot be used on boss monsters.

 

Level 1: 10 seconds

 

Level 2: 15 seconds

 

Level 3: 20 seconds

 

Level 4: 25 seconds

 

Level 5: 30 seconds

 

 

 

Oboro Gensou Oboro Exclusive

 

Max Level: 5

 

Pre-req: Akaitsuki Level 3

 

Description: Randomly increases or decreases a target's HP

and SP based on target's current HP and SP. Damage taken by the

target, under the effect of this skill, will be deflected to other

targets in range. Cannot be used on monsters

 

Level 1: 10 seconds

 

Level 2: 15 seconds

 

Level 3: 20 seconds

 

Level 4: 25 seconds

 

Level 5: 30 seconds

Bye!

[sIGPIC][/sIGPIC]

Madara Uchiha - Kagerou - Lv.140/41 @Thor / Tsukyiomi-no-Kami - Oboro - Lv 111/20 @ Thor

V> Carta Scaraba Dourado 550kk @Thor PM

 

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As unicas certezas que tenho, é que 50 pontos de job será pouco, vou sofrer pra montar minha build....Seremos otimos chars para WoE, alias para qualquer modalidade de jogo.Ataque Mortal com um HP maior e possibilidade de usar 2 armas vai machucar mto.../malNinpous com Izayoi, os buffs dos espiritos, podendo usar 2 armas e causando tantos debuffs tambem vao machucar muito!/mal

Algumas observações:Agradecimentos ao Anime Naruto...hã Naruto??? Sim!! com tantas classes no Rag a Gravity deve ter muitas dificuldades em criar novas classes, principalmente pelas skils, tanto é que existem varias skills com efeitos semelhantes.

Convenhamos, Kunais Explosivas, Genjutsus, Clones, Troca de posição e montar Sapos, fico meio Naruto xD

[sIGPIC][/sIGPIC]

Madara Uchiha - Kagerou - Lv.140/41 @Thor / Tsukyiomi-no-Kami - Oboro - Lv 111/20 @ Thor

V> Carta Scaraba Dourado 550kk @Thor PM

 

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Bakuretsu Kunai

Pre-req: Arremessar Kunai

Lv.Max.: 5 (selecionável)

Arremessa uma Kunai explosiva atingindo o alvo e alvos proximos.

Consome 8 kunais.

Lv1 - 5 SP; Distância 7 cel.

Lv5 - 9 SP; Distância 11 cel.

Só isso que me interessa nesse tópico. Arremesso de Kunai em área. Já é o bastante pra mim. Um beijo, Brasil.
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Não estão contando demais com o lado Nipou não? Pra quem gosta de MVP, que está com uma defesa magica extremamente alta, nem os WLs com todo seu ATKM estão fazendo bem MVPs. Acho que Kunai ainda vai valer mais a pena, mais pra quem gosta só de PVM Nipou parece estar ótimo.

Alguem por favor não me ignore? >_

 

 

Nós lemos, só que não temos nada para comentar sobre isso, é fato que a build ninpou esta bem melhor do que as outras duas

Não so Ninpou, Togatana e KS ainda serão fortes, vale lembrar que

depende muito do jogador e dos equips q ele pode ter....E sim...

acredito que até Taijutsu entrara nas build. Meu voto é que surgirão builds hibridas.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Madara Uchiha - Kagerou - Lv.140/41 @Thor / Tsukyiomi-no-Kami - Oboro - Lv 111/20 @ Thor

V> Carta Scaraba Dourado 550kk @Thor PM

 

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Desculpa a pergunta, mas você usa Carta Rastreador?

 

Edit: Esquece. Vi agora ali "Paletó da Pedra Amaldiçoada".

Ja testei rastreador, não gostei muito, a petrificação depois que inimigo fica imobilizado(quando recebe o bonus de elemento) dura muito pouco, alem do consumo de gemas e a baixa chance...

Se não me engano Carta Moldura se vc tiver + de77 em int a chance é em torno de 10% não me recordo....vou verificar em algum script.

É uma pena, pois essa carta(Rastreador) era ótima. Essa coisa de diminuir o tempo da petrificação foi um dos piores erros da Renovação. Creio que você tenha dificuldades com essa petrificação da carta peste também, mesmo ela durando um pouquinho mais. Engraçado que na renovação do jRO ela ainda é muito útil em PvP, o adversario se mantém um bom tempo imobilizado com o efeito, assim como era no heritage.

 

 

Bem pessoas, o nerf da kunai ja é antigo e unica coisa confirmada era que a Dex ia contar no dano.

Bem achei um estudo sobre a Kunai com Kagero caso alguem possa traduzir e confirmar com precisão os testes segue link abaixo:

 

http://www.inven.co.kr/board/powerbbs.php?come_idx=1950&l=606

Bye!

Edit: Esqueci de comentar este teste tbm verifica a posição das armas(mão esquerda e direita) e creio que de cartas tbm!

 

Esse post não é de 2011?

Será que ainda devemos levá-lo em consideração? Porque se não me engano, K/O estavam causando danos absurdos com o Arremessar Kunai, a exemplo das SS's do link(20k de dano), e depois sofreu um nerf que fez com que o dano não chegasse a 12k.

Eu estive testando no kRO, e montei alguns sets e fiz algumas builds, o dano não melhorava muito. Eu acho que esse post está meio desatualizado.

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PVP Kunai explosiva é um fiasco.
Realmente pode ser que sim já que o dano deve cair muito e a habilidade não travar no alvo
Talvez não. Apesar de muitas habilidades  terem um dano menor em pvp acho q a skill deve ter um dano bom(mto melhor que o da kunai em pvp). O fato da habilidade não 'travar no alvo' pode ser um problema pra alguns players, mas em pvp é sempre bom vc imobilizar o oponete (K&O podem causar mtos status negativos).

Vejamos:

K&O - Invoca espiritos da terra, cria uma area que causa petrificar/veneno, use Genwaku(troca de posição com inimigo) isso irá coloca-lo bem na área que causa status negativos. Use Juusatsu(Almaldiçoa e reduz o HP do Inimigo). Use Kyougaku(reduz os atributos do inimigo).

Inimigo - petrificado e com atributos reduzidos

K&O- Invoque 10 espiritos de Fogo, equipe suas 2 melhores armas para dano. Utilize Kunai Explosiva/Dragao Explosivo/Petalas Flamejantes.Continue atacando ou repita o processo. Pode ser que haja a possibilidade do inimigo petrificar novamente se estiver na area de efeito.

 

 

Vale lembrar que isso e uma suposição minha. Mas na teoria parece ser um bom combo =)

Mas assim, acredito que muita coisa ainda vai mudar ate que a classe chegue aqui. Acho que deveriamos fazer uma campanha para a LU! trazer a classe o mais rapido possivel, qnd ela estiver pronta claro....xD

[sIGPIC][/sIGPIC]

Madara Uchiha - Kagerou - Lv.140/41 @Thor / Tsukyiomi-no-Kami - Oboro - Lv 111/20 @ Thor

V> Carta Scaraba Dourado 550kk @Thor PM

 

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